Despre

Proiectul “RE.A.P.A.R. prin DESIGN”, depus de fundaţia Kogaion 115 la A.F.C.N. (Administraţia Fondului Cultural Naţional), sesiunea II/ 2012 Proiecte Culturale, a fost selectat pe locul al 2-lea în aria Arhitectură şi Design, primind punctajul maxim (92.33).

Proiectul “RE.A.P.A.R. prin DESIGN” (REMODELAREA ARTELOR POPULARE ŞI ARTIZANALE ROMÂNEŞTI prin DESIGN) are în vedere promovarea unui concept coerent şi unitar din punct de vedere cultural, care să susţină creerea de noi opere de artă în stil tradiţional, prin lansarea unui concurs de design şi arhitectură, solicitând în tematica concursului o abordare creativă, documentată.

Piaţa artei populare actuale se află într-un moment de incertitudine ca urmare a raportării şi la alte surse de inspiraţie decât cele originale, creând un mediu propice proliferării kitch-ului. Prin design putem readuce sursele originale de inspiraţie în contemporaneitate pentru a le dezvolta şi a le promova în forme noi, dezvoltate organic din paternele iniţiale. Se va crea o continuitate între arta populară, meştesug şi design, aducând tradiţia în modernitate.

Se propune designerilor, arhitecţilor,  artizanilor, meşterilor, artiştilor în general, oricărui participant, să dezvolte proiecte de produs dar şi reflecţii proprii într-o viziune integratoare a formelor tradiţionale iniţiale cu experienţa vie a prezentului, în lucrări de creaţie ale căror raport de creativitate, utiliate, şi estetică să se constituie în echilibrul preponderent, ca un factor esenţial de indentitate culturală şi de imagine naţională, ale căror caracter preponderent să fie cel de inovaţie conceptuală. Este o provocare adresată creatorilor de a prezenta produse inovative şi atemporale. Sloganul concursului: “Investeşte în valoare”.

Obiective:

1) Promovarea creativităţii şi meşteşugurilor, remodelând arta populară specifică României într-o transfigurare a acesteia utilizând metodologiile designului; realizarea de conexiuni între tradiţie – ca tipar iniţial şi permanenţă de constituire într-o continuitate de creaţie – şi modernitate – corespondenţă în prezent prin proiectare şi transfigurare a intuiţiei iniţiale.

2) Promovarea culturală a domeniului designului şi a rezultatelor sale prin produse de calitate,

3) Promovarea valorilor specifice naţionale, circumscrise celor europene în spiritul tradiţiilor locale şi regionale, cu deschidere către dezvoltarea durabilă.

Pentru mai multe detalii, consultaţi:

– Comunicatul de Presă

– Prezentare proiect

Sumarul proiectului

Tema Concursului

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: